top of page
1695979107963.jpg

Jorge Pastor gure lankide ohiaren aurkezpen bikaina EHUn


Joan den ostiralean, urriaren 3an, Jorge Pastor Ingeniaritza Fakultateko auditorioan hartzeko plazerra izan genuen, non rallyetan lan egiteko duen esperientziari buruzko hitzaldia eman zuen.
Jorge Pastor Formula Student Vitoria taldeko burua izan zen eta oso harro gaude bere talentuari esker lortu duen bideaz.

Bere aurkezpena benetan berezia izan zen; argi zegoen publikoari benetan pasioz betetako zerbait erakusteko asmoz eman zuela. Ez zuen ezertaz konbentzitu nahi, bere esperientziak eta ezagutzak partekatu nahi zituen besterik gabe. Motor kirolaren munduan duen ibilbidea, oraindik ez oso luzea izan arren, nahiko ezaguna da dagoeneko, Skoda, Hyundai eta duela gutxi Toyotarentzat lasterketa ingeniari gisa lan egin baitu, GR Yaris Rally2-rekin. Esperientzia anitz horiek guztiek ezagutza handia eman diote, eta guztiokin partekatu du.

Hasteko, lanbide honetan nola sartu zen eta hara iristeko behar izan zuen prestaketaren ikuspegi orokorra eman zigun. Aipatzekoa da Automobilgintza Ingeniaritza ikasi zuela eta geroago Bartzelonan motor kiroletan espezializatutako master bat egin zuela, baina aipatu zuen puntu interesgarri bat izan zen oso azkar hasi zela paddock-etara agertzen bere burua aurkezteko eta laguntza eskaintzeko.

Jorgek azpimarratu zuen hau zela benetan gakoa rallyen munduan lan egin nahi baduzu, sekretu asko baitaude eta normalean ez baitute lanik eskaintzen; aitzitik, pertsonalki hurbildu eta lekua eskatu behar diezu.
1729026688678.jpg
Lasterketa-ingeniari izatearen alderdi teknikoagoak erakutsi zizkigun, erabiltzen dituen programak eta tresnak, nola interpretatu behar diren eta kargu horrekin batera datozen erantzukizunak. Teorian lasterketaren alderdi estrategikoagoetan zentratu beharko litzatekeen arren, agerian utzi zuen kasu askotan berak hartu behar izan zuela mekanikari-lana, aldaketa eta konponketa batzuk eginez, eta lan mota honetan sartu aurretik jakin beharreko beste hainbat erantzukizun.

Lasterketa munduko alderdiei buruz ere hitz egin zigun, askotan ahaztu egiten diren arren, oso garrantzitsuak direnak. Behin eta berriz azpimarratu zuen zein garrantzitsua den gidaria autoarekin eta bere buruarekin guztiz pozik egotea lehiatu aurretik, bestela, ez baitu ibilgailuaren potentzial osoa lortuko, ondo doituta egon arren. Gidariek batzuetan erritualak eta berezitasunak dituzte, errespetatu eta ulertu behar direnak errendimendu gorena bermatzeko, eta Jorgek adibide oso interesgarri batzuk partekatu zituen. Gidari batek bizarra egiteko krema jartzen zuen haizetakoan lainotu ez zedin, eta Jorgek pentsakor erosi zionean lata erosi zionean, pozik geratu zen. Horrekin, Jorgek bazekien bere onenean lehiatuko zela, askoz energia gehiagorekin.
1696249086929.jpg
Aurkezpenaren zati handi bat eskaini zion lasterketa batean ibilgailu baten dinamikak nola funtzionatzen duen azaltzeari eta faktore ugariren arabera kontuan hartu behar diren konfigurazio desberdintasunak azaltzeari. Erraza da laburbiltzea esanez konfigurazio bat dagoela asfaltorako eta beste bat legarrezko bezalako itsaspen gutxiko gainazaletarako, baina hori ezin da egiatik urrunago egon. Hala ere, azpimarratu zuen lasterketa erdian konfigurazio horiek doitzea ez dela guztiz bideragarria; ez da bideo-joko bat, eta ia erabaki guztiak lehen etapa hasi aurretik hartu behar direla.

Jorgek gaiari buruz zerbait zekien jendeaz osatutako entzuleen aurrean aurkeztu bazuen ere, dena edonork ulertzeko moduan azaldu zuen, eta hori lorpen handia da autoaren osagai bakoitzaren atzean dagoen ingeniaritza azaltzen ari zarenean.

Laster itzultzea eta bere esperientzia berrien berri ematea gustatuko litzaiguke; mundu honetako bere ibilbidea hasi besterik ez da egin eta oraindik esperientzia eta ezagutza asko ditu gurekin partekatzeko.

 
vital-U10770389908UvB-U212992215076jjE-700x323_El Correo-Alava.jpg
layout_set_logo.png
Ingeniaritza Eskola_Araba_elebidun_positibo-goi.jpg
ARRATXA (x2).png
deskargatu.png
marca_spri_bi_Alta.png
bottom of page